Dwuletnie wyniki po operacji przezcewnikowej lub chirurgicznej wymiany zastawki aortalnej AD 2

Wyniki rocznej śmiertelności w badaniu PARTNER pokazały, że TAVR przewyższa standardową terapię u pacjentów, którzy nie mogli poddać się zabiegowi chirurgicznemu16 i nie ustępował chirurgicznej terapii zastępczej u pacjentów wysokiego ryzyka, którzy mogliby przejść operację17. Jednak do oszacowania zastawki potrzebne są dane długoterminowe. trwałość i monitorowanie późnych powikłań klinicznych, zanim TAVR zostanie zastosowany szerzej w praktyce klinicznej. Ten raport opisuje 2-letnie (i dłuższe) wyniki kliniczne i wyniki echokardiograficzne po TAVR lub chirurgicznej wymianie zastawki aortalnej u pacjentów wysokiego ryzyka w badaniu PARTNER, którzy mogli poddać się operacji. Metody
Pacjenci
Dobór pacjentów dla tej kohorty badania PARTNER został opisany wcześniej.17 Kryteriami włączenia były ciężkie objawowe zwężenie zastawki aortalnej (obszar zastawki aortalnej .0,8 cm2 plus prędkość szczytowa .4 m na sekundę lub średni gradient zaworu .40 mm Hg) oraz stan wysokiego ryzyka w przypadku chirurgicznej wymiany zastawki aortalnej, jak ustalili doświadczeni chirurdzy. Pacjentów uznano za narażonych na wysokie ryzyko chirurgiczne, jeśli współistnieli z chorobą, która wiązała się z ryzykiem zgonu co najmniej 15% przez 30 dni po operacji.
Badanie urządzenia i procedury
System zastawek serca SAPIEN (Edwards Lifesciences) i procedurę TAVR opisano wcześniej.16,17 Większość zabiegów wykonano w hybrydowej sali operacyjnej ze stałym obrazowym obrazowaniem fluoroskopowym, podczas gdy pacjent był pod znieczuleniem ogólnym, oraz z echokardiografią przezprzełykową . Transapical TAVR został wykonany przez małe nacięcie międzyżebrowe na wierzchołku lewej komory z użyciem dedykowanego cewnika wprowadzającego i tego samego zaworu SAPIEN.
Heparynę podawano podczas zabiegu, a podwójną terapię przeciwpłytkową (aspirynę i klopidogrel) zalecano 6 miesięcy później. Ambulatoryjny reżim był często modyfikowany przez lekarzy leczących z powodu zwiększonego ryzyka krwawienia.
Projekt badania i nadzór
Projekt badania i praktyki zarządzania danymi zostały opisane wcześniej.16,17 Łącznie 699 pacjentów z 25 miejsc losowo przydzielono do TAVR lub chirurgicznej wymiany. Pacjenci przypisani do TAVR byli leczeni za pomocą zabiegu przeztęcznego lub przezskórnego na podstawie tego, czy tętnice obwodowe mogą przyjmować wymagane duże osłony (22 w języku francuskim w przypadku zaworu 23 mm i 24 w przypadku zaworu 26 mm). Pacjenci, którzy zostali losowo przydzieleni do wymiany chirurgicznej, zostali podzieleni na straty w zależności od tego, czy zastosowany zostałby zabieg przezustny lub przezskórny.
Badanie zostało zaprojektowane i monitorowane przez sponsora, Edwards Lifesciences, oraz komitet wykonawczy, w skład którego wchodzili czterej kardiolodzy interwencyjni i czterej kardiolodzy
[hasła pokrewne: leczenie dzieci, USG tarczycy, endometrioza przyczyny ]