Dwuletnie wyniki po operacji przezcewnikowej lub chirurgicznej wymiany zastawki aortalnej AD 3

Sponsor sfinansował badanie i uczestniczył w wyborze i zarządzaniu stronami, gromadzeniu danych i monitorowaniu danych. Pierwszy autor i członkowie komitetu wykonawczego mieli nieograniczony dostęp do danych po zablokowaniu bazy danych i przygotowali wszystkie szkice manuskryptu; świadczą o kompletności i dokładności zgłaszanych danych oraz zgodności badania z protokołem (dostępne w pełnym tekście niniejszego artykułu). Badanie zostało zatwierdzone przez instytutową komisję ds. Oceny w każdym miejscu. Pisemną świadomą zgodę uzyskano od wszystkich pacjentów. Studiuj punkty końcowe
Wstępnie zdefiniowanym głównym punktem końcowym badania PARTNER była śmiertelność z dowolnej przyczyny po roku dla kohorty zbiorczej. Zdefiniowane wtórnie punkty końcowe obejmowały śmiertelność z przyczyn sercowo-naczyniowych, udar, powtórną hospitalizację, ostre uszkodzenie nerek, powikłania naczyniowe, krwawienia oraz klasę czynnościową New York Heart Association (NYHA). Wszyscy pacjenci byli obserwowani przez co najmniej 2 lata i mieli roczne wizyty kliniczne i oceny echokardiograficzne. Przekierowania między dwiema grupami terapeutycznymi nie były dozwolone. Komitet ds. Badań klinicznych był odpowiedzialny za rozstrzyganie wszystkich punktów końcowych. Definicje punktów końcowych są identyczne z tymi z pierwotnego badania i zostały opisane w innym miejscu. 16, 17
Analiza statystyczna
W przypadku analizy danych analiza zamiaru leczenia rozpoczęła się w momencie randomizacji, a analiza potraktowana jako taka rozpoczęła się w momencie indukcji znieczulenia w sali zabiegowej. Wszystkie wyniki kliniczne były analizowane przede wszystkim za pomocą analizy zamiar-do-leczenia, ale wyniki analiz potraktowanych jako takie są również prezentowane dla porównania. Wszystkie analizy echokardiograficzne wykonano przy użyciu danych poddanych leczeniu. Zmienne kategoryczne porównano z użyciem dokładnego testu Fishera. Zmienne ciągłe, przedstawione jako średnie . SD, zostały porównane z użyciem testu t-Studenta. Krzywe przeżycia dla zmiennych time-to-event konstruowano przy użyciu szacunków Kaplana-Meiera w oparciu o wszystkie dostępne dane i porównywano z użyciem testu log-rank. Aby zbadać wpływ czynników ryzyka na śmiertelność, przeprowadzono regresję proporcjonalnych hazardów Coxa. W przypadku analiz wielu zmiennych zastosowano wiele imputacji w celu uwzględnienia brakujących zmiennych podstawowych. Modele wielowymiarowe zawierały zmienne współzmienne o wartości P mniejszej niż 0,20 w analizach jednoczynnikowych. Przeprowadzono dodatkową zależną od czasu analizę zmiennych w celu zbadania powiązania powikłań podczas TAVR lub wymiany chirurgicznej z późniejszą śmiertelnością. Wszystkie analizy statystyczne przeprowadzono przy użyciu oprogramowania SAS, wersja 9.2.
Pacjenci
W randomizowanej grupie TAVR 244 pacjentów miało akceptowany dostęp naczyniowy i byli leczeni za pomocą podejścia transfemoralnego, a pozostałych 104 pacjentów leczono metodą transapemiczną
[hasła pokrewne: agencja hostess, meble pracowniczne, RTG panoramiczne ]