Faza 3 Próbka 177Lu-Dotatate dla guzów neuroendokrynnych jelita środkowego czesc 4

Drugorzędowe punkty końcowe obejmowały obiektywny wskaźnik odpowiedzi, całkowity czas przeżycia (zdefiniowany jako czas od randomizacji do śmierci z dowolnej przyczyny), bezpieczeństwo i profil skutków ubocznych. Obiektywną ocenę guza na CT lub MRI przeprowadzono co 12 tygodni po dniu randomizacji w obu grupach leczenia. Uznano, że leczenie zakończyło się niepowodzeniem, jeśli pacjent miał postępującą chorobę podczas obrazowania, zgodnie z centralną oceną za pomocą kryteriów RECIST, a pacjenci z niewydolnością leczenia przeszli bezpośrednio do długoterminowej fazy kontrolnej. Obliczyliśmy współczynnik odpowiedzi jako odsetek pacjentów, którzy mieli odpowiedź zgodnie z RECIST (suma częściowych odpowiedzi i kompletnych odpowiedzi). Definicje wszystkich kategorii odpowiedzi podano w protokole. Oceniano bezpieczeństwo (co najmniej co 2 do 12 tygodni, w zależności od fazy badania (fazy leczenia lub fazy kontrolnej) i grupy leczenia) na podstawie zdarzeń niepożądanych (które oceniono zgodnie z ogólną terminologią National Cancer Institute). Kryteria dla zdarzeń niepożądanych, wersja 4.03), wyniki laboratoryjne (hematologiczne, chemiczne i urologiczne), badania fizykalne, parametry życiowe, elektrokardiografia i stan sprawności Karnofsky ego. Dodatkowe informacje znajdują się w Dodatku uzupełniającym, dostępnym pod adresem.
Analiza statystyczna
Obliczyliśmy wymaganą liczbę pacjentów do badania, zakładając, że mediana przeżycia wolnego od progresji będzie wynosić 30 miesięcy w grupie 177Lu-Dotatate i 14 miesięcy w grupie kontrolnej, badanie będzie miało 90% mocy nominalnej na poziomie alfa wynoszącym 5 %, a wcześniej ustalony okres rejestracji i okres obserwacji dla obu grup wynosiłby 18 miesięcy. Na podstawie tych założeń obliczyliśmy, że potrzebna jest próba 124 pacjentów, a analiza pierwotnego punktu końcowego została zaplanowana do przeprowadzenia po co najmniej 74 zdarzeniach postępu choroby lub zgonu, które zostały potwierdzone w sposób centralny i które można było ocenić wystąpił. Jednak wielkość próby została skorygowana do 230 pacjentów, aby umożliwić nam wykrycie istotnej statystycznie i klinicznie istotnej różnicy między dwiema grupami leczenia w całkowitym przeżyciu jako drugorzędowym punktem końcowym. Obliczenia te opierają się na założeniu, że mediana całkowitego czasu przeżycia wyniosłaby 50 miesięcy w grupie 177Lu-Dotatate i 32 miesiące w grupie kontrolnej, przy 80% mocy nominalnej na poziomie alfa 5% i z góry ustalonym okresie 18 miesięcy i długoterminowy okres obserwacji wynoszący 60 miesięcy. Wstępnie określona ocena całkowitego czasu przeżycia została przeprowadzona w momencie analizy przeżycia wolnego od progresji. Ostateczna analiza całkowitego czasu przeżycia ma być wykonana po 158 zgonach lub po 5 latach od randomizacji ostatniego pacjenta, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Wszyscy pacjenci poddani randomizacji zostali uwzględnieni w analizach skuteczności, danych demograficznych i podstawowych cech. Do wszystkich analiz bezpieczeństwa wykorzystano populację bezpieczeństwa, która obejmowała wszystkich pacjentów, którzy zostali poddani randomizacji i otrzymali co najmniej jedną dawkę leczenia próbnego. Mediana oszacowania punktu i 95% przedziału ufności dla przeżycia wolnego od progresji i całkowitego przeżycia oszacowano za pomocą metody Kaplana-Meiera
[podobne: prąd traberta, trigeminia komorowa, choroba huntingtona pierwsze objawy ]

Powiązane tematy z artykułem: choroba huntingtona pierwsze objawy prąd traberta trigeminia komorowa