Leczenie nadciśnienia tętniczego u pacjentów w wieku 80 lat lub starszych ad 5

Przeprowadzono również analizę na podstawie protokołu; wykluczyło dane od pacjentów, którzy przeszli randomizację w wyniku błędu, którzy byli błędnie rozwarstwieni w zależności od wieku lub płci, lub którzy nie otrzymali prawidłowych, przypisanych do badania leków. W analizie tej liczby pacjentów obliczono od daty rozpoczęcia podawania badanych leków przez czas, w którym pacjent nie kwalifikuje się do kontynuowania podwójnie ślepej kontroli, zgodnie z protokołem 19 (tj. Gdy pacjent miał zdarzenie, które wymagane wycofanie z podwójnie ślepej próby). Porównaliśmy średnie zmienne ciągłe za pomocą testu z-Z, proporcje przy użyciu testu chi-kwadrat i częstości występowania za pomocą testu log-rank. W analizach logarytmicznych i analizach Coxa uderzeń śmiertelnych lub niekrytycznych oraz śmierci z określonych przyczyn, śmierć z jakiejkolwiek przyczyny i śmierci z przyczyny innej niż przyczyna, były uważane za zdarzenia, dla których dane zostały ocenzurowane. Skumulowane krzywe zapadalności oszacowano za pomocą metody Kaplana-Meiera. Wartości P mniejsze niż 0,05 uważano za wskazujące na istotność statystyczną. W przypadku pacjentów z więcej niż jednym punktem końcowym w okresie obserwacji w każdej analizie stosowano czas do pierwszego odpowiedniego punktu końcowego. Wyniki zgonu z powodu udaru śmiertelnego lub nie-śmiertelnego, zgonu z jakiejkolwiek przyczyny i śmierci spowodowanej przyczynami sercowo-naczyniowymi skorygowano o płeć, wiek, wyjściowe skurczowe ciśnienie krwi mierzone podczas siedzenia pacjenta i poprzednią chorobę sercowo-naczyniową. Założenie dotyczące proporcjonalnego zagrożenia zostało zweryfikowane przez wykreślenie pozostałości Schoenfelda. Wszystkie podane wartości P są dwustronne i nie zostały dostosowane do wielokrotnego testowania. Zarządzanie danymi i analizy zostały przeprowadzone przy użyciu oprogramowania Stata (wersja 8.1) (StatCorp) i SAS (wersja 9.1.3) (SAS Institute).
Wyniki
Ryc. 1. Ryc. 1. Wprowadzenie, randomizacja i obserwacja pacjentów z nadciśnieniem tętniczym w bardzo podeszłym wieku. Spośród 461 pacjentów, którzy nie spełniali kryteriów protokołu, 229 nie spełniało kryteriów na podstawie ciśnienia krwi, 18 na podstawie wieku, 61 na podstawie poziomu potasu w surowicy, 20 na podstawie poziomu kreatyniny w surowicy, 26 ponieważ otrzymywali inne leczenie hipotensyjne, a 107 z innych powodów. Innymi przyczynami administracyjnymi do cenzurowania danych były śmierć lub wycofanie się miejscowego badacza oraz zmiana ustawodawstwa krajowego w odniesieniu do miejsca, w którym można było zobaczyć pacjentów w badaniach klinicznych.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa pacjentów. W sumie 4761 pacjentów weszło w fazę docierania placebo. Spośród nich 3845 losowo przydzielono do jednej z dwóch grup badawczych. Powody braku randomizacji przedstawiono na rysunku 1. Pacjenci byli rekrutowani z Europy Zachodniej (86 pacjentów), Europy Wschodniej (2144), Chin (1526), Australazji (19) i Tunezji (70). Dwie grupy badane były dobrze zrównoważone w punkcie wyjściowym (Tabela 1). Zakres wiekowy przy wejściu wynosił od 80 do 105 lat, z 73,0% pacjentów w wieku od 80 do 84 lat, 22,4% pacjentów w wieku od 85 do 89 lat oraz 4,6% pacjentów w wieku 90 lat lub starszych (zakres międzykwartylowy, 81,2 do 85,3). Ponad 90% pacjentów było nosicielami nadciśnienia, z których około jedna trzecia wcześniej nie była leczona
[przypisy: zdrowie publiczne wum, poradnia chirurgii naczyniowej, zostań dawcą szpiku ]

Powiązane tematy z artykułem: poradnia chirurgii naczyniowej zdrowie publiczne wum zostań dawcą szpiku