Leczenie nadciśnienia tętniczego u pacjentów w wieku 80 lat lub starszych ad 8

2 weeks ago

Różnica ta prawdopodobnie odzwierciedla starszy wiek pacjentów w HYVET i wyższe wskaźniki udaru, które pojawiają się wraz z wiekiem.1 Wzrost wieku jest głównym predyktorem zgonu z powodu udaru, 21-25 z częstością tak wysoką jak 52% 21 u osób 80 lat lub starszych, zgodnie z naszymi wynikami. Liniowy związek pomiędzy ciśnieniem tętniczym krwi a zmniejszeniem udaru został wyraźnie wykazany, chociaż jest on łagodzony przez wzrost wieku 25. Obniżenie ryzyka śmierci z powodu udaru z aktywnym leczeniem było znaczące zarówno w odniesieniu do zamiaru leczenia, jak i do protokołu. analizy, podobnie jak zmniejszenie ryzyka wystąpienia jakiegokolwiek udaru w analizie zgodnej z protokołem. Zmniejszenie to jest zgodne z wcześniejszymi wynikami u młodszych pacjentów z nadciśnieniem tętniczym i przeglądem danych od osób w podeszłym wieku. Niespodziewanym odkryciem naszego badania jest zmniejszenie ryzyka zgonu z jakiejkolwiek przyczyny za pomocą aktywnego leczenia, co czyni HYVET jednym z niewielu indywidualnych badań nadciśnienia tętniczego wykazujących korzyści z obniżenia ciśnienia krwi w przypadku zgonu.14,26 Wyniki dla śmierci z jakiegokolwiek powodu powodują znaczącą korzyść z leczenia, co jest sprzeczne z wynikami metaanalizy INDANA, największej dotychczas analizowanej sytuacji, w której skupiono się na bardzo starszych pacjentach z nadciśnieniem, w tym 1670 pacjentów w wieku 80 lat lub starszych rekrutowanych do badań interwencyjnych17. Metaanaliza INDANA obejmowała badania z reżimami leczenia opartymi na dużych dawkach diuretyków innych niż indapamid lub beta-blokery. Nie wykazano, że diuretyki zwiększają śmiertelność wśród młodszych pacjentów, ale osoby starsze mogą być bardziej podatne na zaburzenia metaboliczne spowodowane lekami, w szczególności hipokaliemią, co może predysponować pacjentów do arytmii i prawdopodobnie nagłej śmierci. Wydaje się, że beta-adrenolityki są mniej skuteczne niż nowsze leki stosowane w leczeniu nadciśnienia.27 Ze względu na znane zmiany stężenia potasu w surowicy, które mogą wystąpić z tiazydo-podobnym lekiem przeciwnadciśnieniowym lub inhibitorem enzymu konwertującego angiotensynę (ACE), w połączeniu mogą one mieć neutralny efekt. Świadczy o tym podobny poziom potasu w surowicy w obu grupach, z 73,4% pacjentów w grupie leczonej aktywnie, otrzymujących zarówno indapamid, jak i perindopril w ciągu 2 lat. Wykazano również, że indapamid (przedłużone uwalnianie) ma neutralny wpływ na stężenie glukozy i lipidów we krwi [28], a połączenie indapamidu i perindoprilu przynosi korzyści w odniesieniu do udaru.29
Jak w większości badań, pacjenci w badaniu HYVET byli ogólnie zdrowsi niż pacjenci w populacji ogólnej, o czym świadczy niski ogólny wskaźnik udaru i zgonu z jakiejkolwiek przyczyny oraz niskie występowanie wcześniejszej choroby sercowo-naczyniowej na początku badania. Jest możliwe, że liczba pacjentów wymagających leczenia jest zawyżona, zważywszy na niski wskaźnik udaru, chociaż liczba potrzebna do leczenia 94 jest akceptowalna w kontekście zapobiegania. Liczba potrzebna do leczenia 40 osób, aby zapobiec jednej śmierci w ciągu 2 lat, jest bardziej imponująca, co potwierdza skuteczność zastosowanej interwencji. Jednak przedwczesne byłoby ekstrapolowanie wyników z HYVET do pacjentów w tej grupie wiekowej, którzy są bardziej wątli.
Wydaje się, że duże zmniejszenie ryzyka niewydolności serca w badaniu HYVET jest ważne
[przypisy: endometrioza przyczyny, endometrioza stopnie, wyposażenie stajni ]

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza przyczyny endometrioza stopnie wyposażenie stajni