Leczenie nadciśnienia tętniczego u pacjentów w wieku 80 lat lub starszych ad 9

2 weeks ago

Niewydolność serca jest częsta u osób w wieku powyżej 70 lat, a nadciśnienie tętnicze jest głównym czynnikiem ryzyka niewydolności serca30. Połączenie diuretyku i inhibitora ACE może przynieść korzyść. W leczeniu przeciwnadciśnieniowym i obniżającym stężenie lipidów w zapobieganiu zawałowi serca (ALLHAT, ClinicalTrials.gov number, NCT00000542) stwierdzono najniższe wskaźniki hospitalizacji i śmiertelnej niewydolności serca w grupach otrzymujących diuretyk lub inhibitor ACE, z większą (choć nie znacząco większa) redukcja w grupie moczopędnej.31 Wyzwaniem i możliwym ograniczeniem w przeprowadzaniu naszych badań u osób w podeszłym wieku było zgromadzenie odpowiednich informacji w celu potwierdzenia danych z punktu końcowego, szczególnie w przypadku pacjentów, którzy zmarli w domu bez bezpośredniej interwencji medycznej. Komitet końcowy wymagał dowodów na poparcie diagnozy udaru, a te dowody nie zawsze były dostępne. Gwałtowne i nieoczekiwane zgony zostały określone przez komisję jako zgony z przyczyn sercowo-naczyniowych. U osób w podeszłym wieku trudno jest ustalić dokładną przyczynę zgonu, ponieważ pacjenci często nie są monitorowani podczas ostatnich godzin życia, a autopsje są rzadko wykonywane. Biorąc pod uwagę te trudności, zmniejszenie ryzyka zgonu z jakiejkolwiek przyczyny w grupie aktywnego leczenia wyraźnie wskazuje na ogólną korzyść aktywnego leczenia w HYVET.
W badaniu HYVET ocenialiśmy korzyści leczenia pacjentów, którzy mieli utrzymujące się skurczowe ciśnienie krwi o wartości 160 mm Hg lub więcej. Spadek ciśnienia krwi w grupie leczonej aktywnie był zgodny z wynikami dla strategii opartych na indapaminie w innych badaniach.32,33 Wyniki potwierdzają docelowe ciśnienie krwi wynoszące 150/80 mm Hg u pacjentów otrzymujących leczenie, ponieważ cel ten został osiągnięty u prawie 50% takich pacjentów w HYVET po 2 latach. Konieczne jest ustalenie, czy dalsza redukcja jest korzystna.
Podwyższone ciśnienie krwi występuje często u osób w wieku 80 lat lub starszych, 34 grupy stanowiącej najszybciej rosnący segment ogólnej populacji.35 HYVET dostarcza unikalnych dowodów, że leczenie nadciśnienia tętniczego oparte na indapamidzie (przedłużone uwalnianie), z lub bez perindoprilu, w osoby starsze, mające na celu osiągnięcie docelowego ciśnienia krwi wynoszącego 150/80 mm Hg, są korzystne i wiążą się ze zmniejszonym ryzykiem śmierci spowodowanej udarem, śmiercią z dowolnej przyczyny i niewydolnością serca.
[więcej w: leczenie dzieci, endometrioza stopnie, serwis niszczarek ]