Mutacje i wyniki leczenia w normalnej cytogenetycznie ostrej białaczce szpikowej ad 7

Czteroletnia stopa całkowitego przeżycia pacjentów ze zmutowanym genotypem NPM1 bez FLT3-ITD wynosiła 60%, a dla osób ze zmutowanym CEBPA wynosiła 62%. Te dane wynikowe są podobne do tych dla pacjentów z białaczką wiążącą czynnik rdzeniowy, które są klasyfikowane jako choroby o ryzyku sprzyjającym cytogenetycznie.39-41 W przeciwieństwie do podgrup pacjentów z genotypem FLT3-ITD lub potrójnie negatywnym genotypem składającym się z NPM1 typu dzikiego i CEBPA bez FLT3-ITD miały podobnie słabe wyniki, przy 4-letnich wskaźnikach przeżycia wolnego od nawrotów odpowiednio 24% i 25%, oraz 4-letnich wskaźników całkowitego przeżycia 24% i 33%, odpowiednio. Wpływ mutacji FLT3-TKD na wynik jest nierozstrzygnięty. Negatywny wpływ odnotowano w metaanalizie 42, ale w niedawnym badaniu przeprowadzonym przez Medical Research Council mutacje TKD były powiązane z korzystnym wynikiem w całej kohorcie, jak również u pacjentów z prawidłową cytogenetyczną AML.43 W naszym badaniu Mutacje FLT3-TKD nie były istotnie związane z wynikiem, prawdopodobnie dlatego, że w analizie wielozmiennej uwzględniono inne markery genetyczne, w szczególności NPM1. Warto zauważyć, że 54% pacjentów ze zmutowanym genotypem FLT3-TKD było w podgrupie pacjentów z prognostycznie korzystnym genotypem zmutowanego NPM1 bez FLT3-ITD; przeciwnie, pacjenci z mutacją FLT3-TKD jako jedyną aberracją mieli zły wynik.
Wśród różnych przedstawionych klinicznych i genetycznych cech, oprócz genotypu, jedynym znaczącym czynnikiem dla całkowitego przeżycia w naszym badaniu był wiek, a ten wynik był głównie ze względu na korzystny wynik wśród młodszych pacjentów, którzy otrzymali przeszczep komórek macierzystych z dopasowanych niespokrewnionych. dawcy po nawrocie. Jednak wiek nie wpływał na przeżycie bez nawrotów w grupie dawców lub w grupie bez dawcy. Natomiast ostatnio opublikowane dane z holendersko-belgijskiej Kooperatywnej Hemato-Onkologicznej i Szwajcarskiej Grupy ds. Badań nad Rakiem wykazały, że wiek poniżej 40 lat (mediana wieku badanej populacji) był związany z przewagą przeżycia dla pacjentów którzy otrzymali przeszczep od dopasowanego dawcy pokrewnego.44 Stwierdziliśmy, że otrzymanie allogenicznego przeszczepu od dopasowanego pokrewnego dawcy polepszyło przeżywalność bez nawrotów, ale korzyść ta została złagodzona, w odniesieniu do całkowitego przeżycia, przez korzystne wyniki otrzymania przeszczep z niespokrewnionego HLA dawcy po nawrocie w grupie bez dawcy.
Typ AML nie wpływał na żaden z punktów końcowych, które analizowaliśmy, oraz wśród pacjentów, którzy mieli korzystny genotyp zmutowanej NPM1 bez FLT3-ITD lub korzystnego zmutowanego genotypu CEBPA, wynik dla pacjentów, u których AML rozwinęła się po zespole mielodysplastycznym lub po chemioterapii, radioterapii lub obu, a także wynik leczenia pierwotnej AML były podobnie korzystne.
Moglibyśmy ocenić każde powiązanie genotypów z wynikiem terapii postremisyjnej 38, ponieważ cztery analizowane przez nas badania obejmowały przypisanie do grupy leczonej, w zależności od tego, czy dostępny był dawca dopasowany do HLA. Warto zauważyć, że tylko pacjenci bez .adnego z korzystnych genotypów – tj. Pacjenci z mutacją FLT3-ITD lub genotypem składającym się z NPM1 typu dzikiego i CEBPA bez FLT3-ITD – korzystali z allogenicznego przeszczepu przeprowadzonego podczas pierwszej pełnej remisji ( Rysunek 3)
[więcej w: czy suplementacja jest ważnym elementem diety i treningu, leczenie nerwicy wrocław, choroba huntingtona pierwsze objawy ]

Powiązane tematy z artykułem: choroba huntingtona pierwsze objawy czy suplementacja jest ważnym elementem diety i treningu leczenie nerwicy wrocław