Promieniowanie z lub bez terapii antyandrogenowej w nawracającym raku prostaty cd

Wszyscy uczestnicy wyrazili pisemną świadomą zgodę. Ponieważ badanie było kontrolowane placebo, nie było żadnych środków profilaktycznych, aby zminimalizować rozwój ginekomastii. Uczestnicy byli uwarstwiani zgodnie z poziomem PSA przy wejściu do próby (0,2 do 1,5 ng na mililitr wobec 1,6 do 4,0 ng na mililitr), otrzymali krótkoterminową terapię deprywacji androgenów przed operacją (tak lub nie), dodatni margines chirurgiczny ( tak vs. nie) i nadir PSA po operacji (<0,5 ng na mililitr vs. .0,5 ng na mililitr). Stratyfikacja według oceny Gleasona nie została wykonana, ponieważ nie było centralnego przeglądu próbek nowotworu. Pacjenci zostali poddani randomizacji do dwóch grup zgodnie ze schematem randomizacji z użyciem permutowanego bloku z użyciem Zelen.15
Leczenie
Ratunkowa radioterapia rozpoczęła się w ciągu 12 tygodni po randomizacji z wykorzystaniem energii fotonów od 6 do 10 MV do pierwotnego miejsca gruczołu krokowego, łóżka do resekcji guza i błoniastej cewki moczowej. Zastosowano dwuwymiarowe i trójwymiarowe systemy planowania zgodnie z wyborem instytucjonalnym. Całkowitą dawkę 64,8 Gy podano w 36 dziennych frakcjach 1,8 Gy na pięć sesji w tygodniu. Regionalne leczenie węzłów chłonnych miednicy zostało pominięte, ponieważ wszyscy pacjenci mieli negatywne cięcia węzłów chłonnych. Koleje próbne dokonały przeglądu symulacji i filmów dotyczących leczenia portalowego dla każdej dziedziny leczenia.
Tabletki podawano w podwójnie ślepej, randomizowanej formie, z jedną tabletką 150 mg bikalutamidu lub jedną tabletką placebo podawaną codziennie, rozpoczynając od rozpoczęcia radioterapii i kontynuując przez 24 miesiące. Klinika onkologii medycznej dokonała przeglądu wszystkich zapisów pacjentów w dwóch grupach badań w celu ukończenia leczenia i oceniła przyczyny wcześniejszych przerw i możliwych zdarzeń niepożądanych.
Oceny
Na początku i końcu radioterapii pacjenci byli oceniani za pomocą wywiadu klinicznego i badania fizykalnego, oceny stanu sprawności Karnofsky ego, pełnej morfologii krwi, poziomu PSA, poziomu aminotransferazy alaninowej w surowicy, poziomu bilirubiny i doniesień o wszelkich niekorzystnych wynikach leczenia. ruchomości. Kolejna ocena następcza miała miejsce co 3 miesiące przez 2 lata, następnie co 6 miesięcy przez 3 lata, a następnie co roku. Skany Bone i CT wykonano przy kolejnym wznowieniu biochemicznym. Jeśli wystąpiła choroba przerzutowa lub poziom PSA w surowicy wzrósł do ponad 4,0 ng na mililitr, zalecono maksymalną blokadę androgenową. Wczesne i późne efekty radioterapii zostały ocenione przy użyciu systemu RTOG Acute and Late Radiation Morbidity Scoring16
Punkty końcowe
Pierwszorzędowym punktem końcowym była stopa całkowitego przeżycia. Zdecentralizowane drugorzędne punkty końcowe obejmowały śmierć specyficzną dla choroby, odległe przerzuty (przerzutowy rak gruczołu krokowego), miejscowy postęp choroby, śmierć niezwiązaną z chorobą, każdy postęp raka gruczołu krokowego obejmujący drugą wznowę biochemiczną i zdarzenia niepożądane. Śmierć specyficzna dla choroby obejmowała wszystkie zgony z powodu raka gruczołu krokowego lub powikłań leczenia, a także zgon z nieznanego procesu u pacjentów z aktywnym rakiem prostaty, na podstawie centralnie zbadanej przyczyny zgonu. Śmierć niezwiązana z chorobą została zdefiniowana jako śmierć z jakiejkolwiek innej przyczyny