Terapia systemowa adjuwantowa i przeżycie po raku piersi

1 week ago

Adiuwantowa chemioterapia skojarzona, tamoksyfen lub oba zwiększają przeżycie w przypadku kobiet z I i II stadium inwazyjnego pierwotnego raka piersi 1, ale ogólny wskaźnik umieralności z powodu tej choroby utrzymał się na poziomie 2,3. Odnotowano nieznaczną poprawę 5-letniego przeżycia, ale w poprzednich badaniach populacyjnych nie było możliwe oddzielenie skutków odchyleń w czasie rzeczywistym (zwiększone przeżycie z powodu wcześniejszej diagnozy) od możliwych korzystnych efektów leczenia 2, 4,5. W Kolumbii Brytyjskiej w Kanadzie (populacja w 1991 r., 3,3 miliona) istnieje jedna scentralizowana agencja do walki z rakiem, która stara się wypracować konsensus, rozpowszechnić zalecenia dla całego województwa dotyczące leczenia raka i koordynować usługi leczenia nowotworów w prowincji. System ten umożliwia uzyskanie informacji na takie pytania, jak w przypadku wprowadzenia uzupełniającej terapii ogólnoustrojowej raka piersi oraz określenie, jaki wpływ na przeżycie u kobiet z rakiem piersi mogły mieć zmiany w leczeniu. Ponadto kompleksowy plan ubezpieczenia zdrowotnego prowincji gwarantuje, że niezdolność do zapłaty nie stanowi przeszkody w leczeniu.
Aby ustalić, czy stopa przeżycia wśród wszystkich kobiet w prowincji, u której rozpoznano raka piersi zmieniła się od czasu wprowadzenia powszechnej terapii systemowej, przeanalizowaliśmy poprzednie stwierdzenia dotyczące polityki, a następnie wybraliśmy trzy kohorty, zgodnie z rokiem rozpoznania, które badaliśmy w celu określenia wpływu różnych zasad leczenia. Oceniliśmy wyniki zaleceń dotyczących stosowania uzupełniającej terapii systemowej w prowincji; nie testowaliśmy konkretnego schematu leczenia.
Kolekcja danych
Dane uzyskano z wojewódzkiego rejestru chorób nowotworowych6 we wszystkich przypadkach raka sutka u kobiet, które zgłoszono w latach kalendarzowych 1974, 1980 i 1984. Dodatkowe informacje uzyskano z dokumentacji klinik leczenia nowotworów, od oryginalnych lekarzy kobiet, oraz z innych źródeł dla kobiet, o których wiadomo, że nie zginęły, dla których dostępne były mniej niż pięć lat danych kontrolnych. Minimalna informacja we wszystkich przypadkach obejmowała nazwisko pacjenta, datę urodzenia i datę diagnozy, miejsce anatomiczne i wyniki histologiczne. Rejestr nie rejestruje stadium choroby, więc nie można było bezpośrednio stwierdzić, czy rozkład stadiów był stały przez cały okres badania. Data śmierci oraz główne przyczyny leżące u podstaw śmierci zostały określone dla każdej zmarłej kobiety. Wszystkie zgony przed stycznia 1992 r. Zostały uwzględnione w tej analizie. Uznaje się, że kobieta zmarła na raka piersi, jeśli zapisy w klinice leczenia raka lub w akcie zgonu wskazały, że rak piersi jest główną przyczyną śmierci.
Wybór kohort
British Columbia Cancer Institute została założona w 1939 roku. W 1974 roku uchwalono ustawodawstwo, tworząc jeden prowincjonalny organ ds. Raka. Organizacja ta posiada dwie kliniki leczenia w Vancouver i Wiktorii, świadczy wszystkie usługi radioterapii i płaci za wszystkie leki przeciwnowotworowe stosowane w terapii w prowincji, skutecznie kontrolując ich wykorzystanie
[przypisy: internista kto to, choroba huntingtona pierwsze objawy, czy suplementacja jest ważnym elementem diety i treningu ]

Powiązane tematy z artykułem: choroba huntingtona pierwsze objawy czy suplementacja jest ważnym elementem diety i treningu internista kto to