Wydłużanie tętnicy wieńcowej poza pompą lub po pompie w 30 dni AD 2

Co więcej, umiejętności uczestniczących chirurgów mogą wpływać na wynik określonej procedury chirurgicznej, 9-12 oraz w poprzednich badaniach, wymagany poziom specjalistycznej wiedzy chirurgicznej, w szczególności w przypadku procedury bez pompy, był zróżnicowany. Przeprowadzając większą próbę w szerszym zakresie warunków szpitalnych, ze szczególnymi wymaganiami dotyczącymi doświadczenia chirurgicznego, staraliśmy się przezwyciężyć niektóre ograniczenia poprzednich badań. Metody
Wersja próbna
Badanie CABG Off lub On Pump Revascularization Study (CORONARY) było randomizowanym, kontrolowanym badaniem z ślepo ocenionym wynikiem oceny, porównującym CABG poza pompą z CABG na pompie u pacjentów poddawanych izolowanemu zabiegowi CABG. Pierwotna hipoteza głosiła, że CABG bez pompy, w porównaniu z CABG stosowanym w cewniku, zmniejszyłoby częstość poważnych zdarzeń klinicznych w krótkim okresie (30 dni) i że korzyści byłyby utrzymane w długim okresie (5 lat). Protokoły zostały opublikowane wcześniej.13 Wszyscy pacjenci wyrazili pisemną, świadomą zgodę.
Badanie zostało zaprojektowane przez autorów i zatwierdzone przez krajowe organy regulacyjne i komisję etyczną w każdym centrum uczestniczącym. Wszystkie fundusze zostały dostarczone przez Canadian Institutes of Health Research. W badaniu nie uczestniczyła żadna wytwórnia urządzeń lub urządzeń CABG bez pompy lub pompy. Dane zostały zebrane i przeanalizowane przez Population Health Research Institute na Uniwersytecie McMaster i Hamilton Health Sciences. Autorzy zapewniają rękojmię za dokładność i kompletność danych i wszystkich analiz oraz za wierność tego raportu w protokole próbnym, który jest dostępny wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Pacjenci
Pacjenci, u których planowano poddać się CABG, byli uprawnieni do udziału w badaniu, jeśli wymagali wyizolowanego CABG z medianą sternotomii i mieli jeden lub więcej z następujących czynników ryzyka: wiek 70 lat lub więcej; obecność choroby tętnic obwodowych, choroby naczyń mózgowych lub zwężenia tętnic szyjnych 70% lub więcej; lub niewydolność nerek. Pacjenci w wieku od 60 do 69 lat byli również uprawnieni, jeśli mieli co najmniej jeden z następujących czynników ryzyka: obecność cukrzycy (wymagającej doustnego środka hipoglikemizującego, insuliny lub obu), pilną rewaskularyzację (po ostrym zespole wieńcowym), frakcja wyrzutowa lewej komory wynosząca 35% lub mniej lub niedawna historia palenia (<1 rok przed randomizacją). Po rekrutacji 1700 pacjentów protokół został zmieniony, aby umożliwić zapisanie pacjentów w wieku od 55 do 59 lat z co najmniej dwoma wymienionymi czynnikami ryzyka dla pacjentów w wieku od 60 do 69 lat.
Pacjenci zostali wykluczeni z następujących powodów: planowana operacja zastawki, jakiekolwiek przeciwwskazanie do CABG bez użycia pompy lub CABG na poziomie pompy, decyzja chirurga, że jedna z dwóch technik nie była możliwa dla tego pacjenta, oczekiwana długość życia mniejsza niż 2 lat, awaryjne lub powtórne zabiegi CABG i wcześniejsze zapisy w KAMIENICY
[patrz też: laparoskopia endometrioza, endometrioza leczenie, medycyna sportowa ]

Powiązane tematy z artykułem: endometrioza leczenie laparoskopia endometrioza medycyna sportowa